Elk jaar houdt Microsoft een wereldwijde conferentie voor zijn partners. Dat zijn uiteenlopende types bedrijven die technologie aanbieden aan hun klanten.

De hele dag door zijn er sessies en voordrachten rond diverse thema’s: Leadership, business, Sales en natuurlijk technologie. Ik had dit jaar het genoegen Simon Sineck hier live te mogen zien.

Microsoft Belux huurde voor her tweede jaar op rij The Beerhaus, een bar in hartje Vegas. Het is het meetingpunt voor de aanwezige Belgische en Luxemburgse partners. Dat waren er dit jaar 170!
Een van de sponsors van de Beerhaus-avonden is Interxion. Dat is een wereldspeler die datacenters bouwt. Datacenters zijn grote gebouwen waarin de spreekwoordelijke Cloud. Dankzij Bedrijven als Interxion komt de technologie die wij uit de Cloud plukken snel en veilig tot waar ze moet zijn.

Samen met de marketingafdeling van Interxion werkte ik een concept uit om extra visibiliteit en Engagement te genereren tijdens de avonden in de Beerhaus. We wilden meer doen dan enkel foldertjes en goodies op tafels leggen en lege powerpoints op de schermen tonen.

Onze brainstorms mondden uit in een fijn initiatief waarbij we de gesprekken tussen partners een extra dimensie gaven door ze met legoblokjes hun ideeën vorm te geven.

Het doel om een emotionele verbinding te maken geassocieerd met de naam Interxion is bereikt. Een en ander faciliteerde het connecteren van mensen, ideeën en werelden. Het merk Interxion kreeg in de hoofden en harten van velen concrete betekenis en relevantie, wat voorheen veel minder het geval
was.

Zowel de opdrachtgever als ikzelf zijn uitermate tevreden met wat hier gebeurde. Het is een fijne start van een boeiende reis rond Value Proposition, communicatie en brand awareness.

Bouwblokjes van verbeelding

 

Hans Demeyer

Hans Demeyer

Leverancier van Optimisme en Inspiratie is z