Stel je even voor dat je straks een verkoopgesprek moet voeren, met iemand die je niet zo goed kent. Misschien heb je elkaar al een paar keer gesproken, maar eigenlijk had je nog geen zo'n goede 'klik' mee.

Dat lijkt een heuse opdracht, en dat is het ook. Voor veel mensen is het voeren van een verkoopgesprek altijd een serieuze opdracht. Zelfs met mensen die ze al jarenlang kennen.

Dat komt omdat er over verkopen heel wat negatieve denkbeelden bestaan. Harde verkoop. Moeilijke klanten. Lastige onderhandelingen. Daarom vermijden mensen liever zo'n gesprekken. Ze laten het over aan iemand anders, of ze stellen het almaar uit. En daardoor lopen ze concrete business mis.

En dat is jammer. Want het hoeft helemaal niet zo te lopen.

NLP reikt je immers heel makkelijk inzetbare technieken aan die je zelf meteen kan inzetten om elk verkoopgesprek tot een goed einde te brengen. We beginnen doorgaans met het scheppen van een goed kader. En vervolgens gaan we op zoek naar die 'klik'. Tenslotte gebruiken we de S.C.O.R.E. als gespreksmodel – een strategie waarmee je elk gesprek van Lead naar Deal kan brengen.

Binnenkort geef ik hierover een workshop. En daarin leren we hoe je die technieken zelf kan inzetten in je eigen verkoopgesprekken. Dus wil je aan den lijve ondervinden wat NLP voor jou en jouw verkoop kan betekenen? Dan ben je van harte welkom!

Beluister de Breinpiraten podcast: https://www.breinpiraten.be